dijous, 27 d’agost del 2009

FRANK BLACK (1993, 4AD)



Sempre vaig ser un admirador dels discos de Pixies i no dels seus recopilatoris, per al meu gust autèntics pastitxes per a allargar la seua agonía i com no els seus ingressos. I precisament en l'última etapa dels Pixies, la de Bossanova o la de Trompe Le Monde, és en la que es bassa l'arrancada de la carrera de Frank Black (abans Black Francis). En eixe sò ja amb molts més matissos, més glam, més surfero, inclús més rockabilly i no tan immediat i punkie dels seus principis.
En este primer disc en solitari compta amb dos músics de prestigi com Eric Drew Feldman (Pere Ubu) i amb Jimmy "Handyman" Jones.
En el disc hi ha de tot, des de clars homenatges a Stooges "Ten percenter", al Bowie de la seua etapa berlinesa "Parry the wind high, low", els Ramones "I Heard Ramona sing", They Might Be Giants "Brackish boy" o els Beach Boys "Hang on to your ego". També hi ha espai per a temes més relaxats com "Adda Lee" o "Everytime i go around here" i com no per al surf instrumental "Tossed".
Frank Black ha editat ja tretze discos però mai ha comptat amb el beneplàcit dels fans de Pixies i menys de la crítica (potser el llistó estava massa alt) però en els seus treballs hi ha moments realment aprofitables.

3 comentaris:

juanvi ha dit...

Com ja saps soc fan dels Pixies però la discografia del Frank Black en solitari és practicament desconeguda per a mi, sols he escoltat algunes cançons. Ja fa temps que estic pensant en arreplegar els seus discs, començare per aquest. Però el que realment m'agradaria seria un nou disc dels Pixies i poder gaudir d'un concert d'ells, tinc l'esperança...

àngel ha dit...

Hei Juanvi, els discos de Black Francis són molts bons pero crec que mai tindràn el resò dels treballs de Pixies. Es extrany, pero hi ha algó que fà que no els disfrutes tant com aquells.

Comtessa d´Angeville ha dit...

Juanvi no els has vist mai en directe? Jo els vaig vore a Madrid, el concert que van fer al Festimad de 2004, després de deu anys separats. Dels millors concerts de la meua vida!!!