diumenge, 9 de gener del 2011

THE BLUE AEROPLANES "Tolerance" (1986, Velvel)

Bob Dylan i Lou Reed sempre van ser una font d'inspiració per a Gerard Langley, líder d'esta banda de Bristol, i en este segon treball es fa encara més evident, un disc molt més treballat que l'anterior Bob Art amb la banda ja totalment equilibrada, conjuntada. Trobem en ell històries que ens parlen d'Andy Warhol a "Soul", una versió de l'autor de música clàssica W.H. Auden "Journal of an airmen" amb un recitat que la fa molt menys dramàtica que l'original, també hi ha, com no, incursions amb el post punk en un tema anomenat "Rare flowers" i que a mí em recorda molt a Gang Of Four, als REM dels primers discos amb "Arriving" que va ser editada com a primer single, i cançons molt més pop, més accessibles com "When the wave comes" o a "30-love". Encara que Tolerance està a anys llum de les grans obres de Blue Aeroplanes (Swagger i Beatsongs), ja es començava a vore a una banda amb molta personalitat, amb cançons molt sòlides i que per desgracia i amb el pas del temps tampoc han aconseguit l'èxit ni la repercussió que per a mi mereixien.



1 comentari:

Juanjo Mestre ha dit...

Joer, sàvia d'aquest disc però mai ho vaig escoltar. Sona de luxe el tema del vídeo. Només tinc els famosos "Swagger" i "Beatsongs". Dic famosos, però casi ningú es recorda d'aquest grup. A mi també em recorden als Rem i Gang of Four fins i tot. Et cride si vaig definitivament el proper cap de setmana.